Online bejelentkezés az OrvostKeresek rendszerével történik, ami regisztrációhoz kötött!

 

Dr. Bibok György diabetológus szakmai önéletrajza

Dr. Bibok György egyetemi diplomájának megszerzése után belgyógyászatból tett szakvizsgát, majd megszerezte a Magyar Diabetes Társaság diabetológus orvosa minősítést.

Szakmai pályafutás

Szakmai pályafutása során tevékenykedett egyetemi tanársegédként, klinikai főorvosként és gyógyszergyári orvos szaktanácsadóként. 1988 és 2008 között a Semmelweis Egyetem I.sz. Belgyógyászati Klinika diabetológiai munkacsoportjának tagja.

Több publikációt írt és tudományos tevékenységet is végzett, valamint medikusokat oktatott magyar és angol nyelven a klinikán.

  • 1997-óta a Diabetes Gondozási Nemzeti Központ kutató orvosa.

Szakvizsgák

  • 1993. belgyógyászat
  • 1996. a Magyar Diabétesz Társaság diabetológus orvosa minősítés

Több tudományos társaság tagja

  • Magyar Diabetes Társaság,
  • Magyar Hypertonia Társaság,
  • Magyar Belgyógyász Társaság,
  • Európai Diabetes Társaság,
  • Magyar Élet- és Egészségbiztosítási Orvostani Társaság - főtitkár
  • Nemzeti Cukorbeteg Alapítvány titkára

Dr. Bibok György szakmai pályafutásának fókuszában a cukorbetegséggel kapcsolatos gondozás és kezelések állnak.

Dr. Bibok György belgyógyász-diabetológus magánorvosi rendelése Budapesten a Cukorbetegközpontban.

 

Riportfilm Dr. Bibok György diabetológussal

Kapcsolódó cikkeink

A végtagok zsibbadása igen gyakori panasz, melyet általában hosszabban kitartott, rossz vérkeringéssel járó testhelyzet okoz, és csupán pár percre jelentkezik. Amennyiben rendszeresen és huzamosabb ideig áll fenn a probléma, úgy alapos kivizsgálás javasolt, mivel gyakran komolyabb betegség tünete is lehet. Dr. Bibok György, a Cukorbetegközpont diabetológusa szerint ugyanis gyakori, amikor cukorbetegséghez társuló szövődményt jelez a kéz-illetve a láb zsibbadása.

Orvos válaszol

Alvási apnoe miatt CPAP géppel alszom (az alvásom sajnos így sem tökéletes). Hatással lehet-e az alvàs minősége a cukor-értékre? Hba1c - m 7,3, sajnos romló. Xeleviát, Diaprelt és Mercformint szedek.

dr. Bibok György
dr. Bibok György diabetológus
Tisztelt Dekovics Andrásné !


A válasz : igen. A rossz alvás esetén emelkedhet kissé a vércukorszint, de emellett lehetséges, hogy terápia kiegészítés vagy váltás is szükségessé válik a betegnél.

Üdvözlettel:

Dr. Bibok György
belgyógyász, diabetológus

Kapcsolódó oldalak

Páciensek mondták

Bizalmi kapcsolatot épít

A Főorvos Úr alapos, őszinte, gyakorlati tanácsokat ad, érthetően elmondja az összefüggéseket, kölcsönös bizalmi kapcsolatra épít, ami szerintem elengedhetetlen egy diabetológiai terápiánál.

További vélemények

Kapcsolódó videók

Hírek

Somogyi hatás, hajnali jelenség - cukorbetegként nem árt ismerni

Somogyi hatás, hajnali jelenség - cukorbetegként nem árt ismerni

A cukorbetegség igen összetett állapot, és előfordulhat, hogy a vércukorszint beállítása olykor nehézségekbe ütközik. Néha a glükóz szint csökkenése, néha annak emelkedése léphet fel. Inzulin kezelés esetén fontos tisztában lenni az ún. hajnali jelenséggel, valamint a Somogyi-effektussal, ugyanis ezek is állhatnak a reggeli magas vércukorszint hátterében. Hogy pontosan mit takarnak ezek az állapotok, illetve mi a különbség a kettő között, azt dr. Porochnavecz Marietta, a Cukorbetegközpont diabetológusa magyarázta el. 

További részletek
A gyakori szemfertőzések cukorbetegséget is jelezhetnek

A gyakori szemfertőzések cukorbetegséget is jelezhetnek

Olykor-olykor mindenkinél felléphetnek különböző szemfertőzések: gondoljunk csak az árpára, vagy a bakteriális kötőhártya gyulladásra. Szerencsére mindkét állapot gyorsan gyógyul, és utána legtöbbször hosszú ideig nem is jön elő. Dr. Bibok György, a Cukorbetegközpont diabetológusa arra figyelmeztet, ha túl gyakran előfordul a probléma, akkor érdemes ellenőriztetni a vércukor szintjét, mivel cukorbetegségre is felhívhatja a figyelmet. 

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Prima Medica Egészséghálózat