Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Doktor nő/úr!

Párom 31 éves vékony testalkatú ,mivel édesapja 30-as évei óta cukorbeteg és a látásával komoly problémák vannak illetve az egyik lábát már amputálták ezért fokozottan odafigyelek arra hogy időnként elmenjen ellenőrzésre! Sajnos az utóbbi 2 évben magasabb volt a cukorszintje ezért elküldött minket a diabétesz ambulanciára ahol egy sor további vérvizsgálat megállapították hogy 2-es típusu cukorbetegsége van azonban még nem kell kezelni. Mostanában viszont egyre sűrűbben hány és hasmenése van ,gyomorfájdalmakkal küszködik,lábaiban izomfájdalmak jelentkeznek,fáradékony. Orvoshoz nemigen szeret járni ,Én viszont aggódom és tulajdonképpen a kérdésem az lenne ,hogy előfordulhat e ezek a tünetek alapján ,hogy a kialakuló cukorbetegségének a szövődményei? Sűrűn előfordul nála a szapora szívverés és légszomj is aminek hatására töbször igen komoly pánikroham tört rá és 2-szer is a sűrgősségin kötöttünk ki ahol az ügyeletes orvos azt mondta pánikbeteg. Viszont Én azt gyanítom ,hogy ez talán inkább a cukorbetegsége miatt van. Vàlaszukat előre is köszönöm, üdvözlettel Jakab Tünde
Tisztelt Jakab Tünde!



A párjának a hasmenése, gyomorpanaszai és az izomfájdalmak nagy valószínűséggel nem a cukorbetegséghez társuló tünetek viszont súlyosságuk alapján érdemes orvoshoz fordulni, pl. gastroenterológiai szakrendeléshez.



A fáradtság lehet esetleg magasabb vércukor következménye, de ehhez ismerni kellene, hogy milyen vércukra van a párjának.



A szapora szívverés és a légszomj sem a cukorbetegség közvetlen tünete.



Érdemes a panaszokkal először a háziorvost felkeresni, majd a megfelelő szakorvosi rendelést.



Üdvözlettel



Dr. Bibok György
dr. Bibok György
dr. Bibok György diabetológus

Hírek

Tanácsok az 1-es típusú diabétesszel frissen diagnosztizált gyermekeknek és szüleiknek

Tanácsok az 1-es típusú diabétesszel frissen diagnosztizált gyermekeknek és szüleiknek

Szinte kivétel nélkül minden szülő megrémül, mikor az orvos közli velük, hogy gyermekük 1-es típusú cukorbetegségben szenved. Ez nem is csoda, hiszen gyakran merőben más életvitelt kell majd a jövőben folytatniuk, szigorú diétát kell tartani, rendszeres testmozgást végezni, nem beszélve az inzulinkezelésről, folyamatos vércukormérésről, kellemetlen tünetekről, esetleges szövődményekről. Prof. Dr. Barkai László, a Cukorbetegközpont diabetológusa hasznos tanácsokat adott az 1-es típusú cukorbetegséggel frissen diagnosztizált gyermekeknek és szüleiknek.

További részletek
Ezeket a tüneteket tapasztalja gyerekénél? Lehet,hogy cukorbeteg

Ezeket a tüneteket tapasztalja gyerekénél? Lehet,hogy cukorbeteg

Minden szülő a legjobbat akarja a gyermekének, ezért fontos, hogy ha felmerül egy-egy betegség gyanúja, akkor mihamarabb vizsgáltassa ki, hogy minél előbb a megfelelő terápiához jusson. Ez különösen igaz akkor, ha cukorbetegségre utaló tünetek jelentkeznek, hiszen óriási gondokat okozhat az, ha nem kap idejében kezelést a beteg. Prof.dr. Barkai László, a Cukorbetegközpont diabetológusa megosztotta a szülőkkel azokat a jellemző panaszokat, melyek a gyermekeknél fennálló magas vércukorszintre utalhatnak.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Prima Medica